| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
hans Site Admin
|
Geplaatst: Za Mei 26, 2007 11:02 Onderwerp: Playstation 3 ( PS3 ) koppelen aan Windows met DLNA |
|
|
Foto’s, video materiaal en muziek kunnen na koppeling simpelweg via het huisnetwerk van de Windows PC naar de Sony PS3 worden gestreamed, mits beide apparaten uiteraard op het thuisnetwerk is aangesloten.
Windows Media Player 11
We hebben zelf maar even de proef op de som genomen en de volgende eenvoudige stappen uitgevoerd op onze Sony PS3 in combinatie met een Windows Vista PC:
• Update van de Playstation 3 naar firmware versie 1.8
• Playstation 3 aan laten staan
• Open Windows Media Player 11 op de Windows PC.
• Kies onder “Mediabibiotheek” de optie “Media delen” en vink aan “Mijn mediabestanden delen”
• Hierna verschijnt na korte tijd de PS3 als aangesloten apparaat, soms als “onbekend apparaat”
• Vink aan “Mijn media delen met” en klik op het icoontje van de PS3 en vervolgens op de knop “Toestaan”
• Instellingen voor de manier van delen kunnen nu eventueel gewijzigd worden
• Op de PS3 verschijnt nu de PC als Mediaserver en er kan naar hartelust gestreamed worden.
N.B. Het kan overigens voorkomen dat het inschakelen van “Media delen” veranderingen aanbrengt in het energiebeheer van uw PC ( bijvoorbeeld standby instellingen). Wanneer dat gebeurt is dit simpel terug te zetten via de energiebeheer instellingen.
Nero MediaHome
Nero Media Home, een onderdeel van Nero 7 Premium Reloaded of 7 Ultra Edition Enhanced, biedt soortgelijke streaming mogelijkheden met als bijkomend voordeel dat een aantal media formaten tijdens het afspelen wordt omgezet naar een formaat dat de PS3 kan weergeven. Zo wordt bijvoorbeeld avi, xvid en divx formaat omgezet naar MPEG. Om bestanden op de Playstation 3 te kunnen zien moeten ze wel eerst door “Nero Scout” op de PC zijn geïndexeerd, anders zie je op de PS3 een boodschap zoals bijvoorbeeld “geen titels gevonden”.
TVersity
TVersity is een Engelstalig programma dat ook als mediaserver kan dienen voor veel apparaten, ook voor de PS3. Het programma kan worden gedownload van de TVersity website. Let na installatie van het programma wel even goed op de Firewall instellingen. Wanneer u het programma niet opneemt als Firewall uitzondering zal de PS3 de mediaserver niet herkennen.
Graag horen we jullie reacties in dit forum!
Laatst aangepast door hans op Di Mei 29, 2007 13:29, in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
hully
|
Geplaatst: Zo Mei 27, 2007 09:51 Onderwerp: |
|
|
| Is het mogelijk H264 HD op deze wijze te streamen? |
|
| Naar boven |
|
 |
hans Site Admin
|
Geplaatst: Zo Mei 27, 2007 11:01 Onderwerp: |
|
|
| hully schreef: | | Is het mogelijk H264 HD op deze wijze te streamen? |
Bij mijn weten alleen standaard definitie maar als het anders is wordt ik graag gecorrigeerd. |
|
| Naar boven |
|
 |
hully
|
Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 10:56 Onderwerp: |
|
|
het lukt me nu om via ps3 (wmp 11 delen van bestanden) een HD mpeg2 file te streamen in full HD Fantastisch! Mooiere kwaliteit dan eerst via mijn xbox (was 720p component, nu dus 1080p HDMI). Maar.. alleen als de extensie .mpg is. Zelfs een mpeg2 bestand dat eindigt met .ts lukt de stream niet, laat staan mp4, wmv bestanden.
Daarnaast nog een andere vraag. het lukt me niet om Nero Mediahome te gebruiken icm ps3. Misschien dat via dat progje wel meer HD formaten te streamen zijn. Ik heb alles geinstalleerd, maar op mijn ps3 zie ik alleen nog maar een icoontje PChully met dat windows media player 11 logootje. Zie niets van nero terug. Wat krijg je op je ps3 scherm te zien als het wel lukt met mediahome, een apart icoontje? |
|
| Naar boven |
|
 |
hully
|
Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 13:33 Onderwerp: |
|
|
het is me inmiddels gelukt. Foto's en mp3's streamen gaat goed via mediahome; HD video formaten speelt ie enkel goed mpeg2 met extensie .mpg; mpeg2 hd files met extensie .ts speelt ie goed alleen zonder geluid; hd wmv files transcode hij maar traag en slechte kwaliteit...
Zou mooi zijn als Sony bij een volgende update hoop codecs mee geeft dat je standaard al die formaten kunt streamen, maar vrees dat wishfull thinking is... |
|
| Naar boven |
|
 |
hans Site Admin
|
Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 21:08 Onderwerp: |
|
|
| hully schreef: | het is me inmiddels gelukt. Foto's en mp3's streamen gaat goed via mediahome; HD video formaten speelt ie enkel goed mpeg2 met extensie .mpg; mpeg2 hd files met extensie .ts speelt ie goed alleen zonder geluid; hd wmv files transcode hij maar traag en slechte kwaliteit...
Zou mooi zijn als Sony bij een volgende update hoop codecs mee geeft dat je standaard al die formaten kunt streamen, maar vrees dat wishfull thinking is... |
Dank voor je feedback Hully.
Processing kracht op de PC ( voor transcoding) en betrouwbare netwerk snelheid ( is bij draadloos niet altijd voorspelbaar) zijn belangrijke factoren voor betrouwbare streaming. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dreamer
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 14:02 Onderwerp: Help |
|
|
| Wie kan mij helpen. Ik krijg het dus niet voor elkaar. Met MP11 kan ik bij sharing geen ps3 vinden. nbij nero media home vind mijn ps3 nero wel en ik kan bladeren maar als ik een mp3 selekteer zegt mijn ps3 dat data niet wordt ondersteund |
|
| Naar boven |
|
 |
hans Site Admin
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 16:54 Onderwerp: Re: Help |
|
|
| Dreamer schreef: | | ...Met MP11 kan ik bij sharing geen ps3 vinden... |
In MP 11 wordt de PS3 vaak weergegeven als "onbekend apparaat".
heb je wel "Media delen" aangevinkt? |
|
| Naar boven |
|
 |
Dreamer
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 18:26 Onderwerp: |
|
|
| ik zie hem nu wel maar op een andere pc. daar werkt het wel met mp11. maar bij nero en bij mp11 kan die nu bladeren maar als ik een file (mp3) selecteer dan blijft mijn ps3 zeggen dat de media niet wordt ondersteund. |
|
| Naar boven |
|
 |
hully
|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 21:59 Onderwerp: |
|
|
| Hans, houd je ons op de hoogte als er nieuwe HDformate te streamen zijn via je ps3 ? |
|
| Naar boven |
|
 |
hans Site Admin
|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 22:47 Onderwerp: |
|
|
| hully schreef: | | Hans, houd je ons op de hoogte als er nieuwe HDformate te streamen zijn via je ps3 ? |
Dat zal ik doen wanneer ik daar achter kom en hierbij een uitnodiging aan alle lezers om dat te doen! |
|
| Naar boven |
|
 |
hully
|
Geplaatst: Vr Jun 01, 2007 08:37 Onderwerp: |
|
|
| hans schreef: | | hully schreef: | | Hans, houd je ons op de hoogte als er nieuwe HDformate te streamen zijn via je ps3 ? |
Dat zal ik doen wanneer ik daar achter kom en hierbij een uitnodiging aan alle lezers om dat te doen! |
Het lijkt wel (dat gevoel had ik overigens ook toen ik een 360 had en dezelfe intresses had) dat niemand echt warm loopt voor het streamen van HD files. Nu kan ik -zoals gezegd alleen die mpg2 hd files streamen, maar de bulk op het net is h.264 of mpg4. Het zou toch super zijn als je dat kunt streamen? Is het niet een kwestie van de juiste codecs in je ps3? Ik kan bijvoorbeeld wel in wmp11 h.264 spelen, alleen dus niet via de ps3 op mijn plasma.. |
|
| Naar boven |
|
 |
hully
|
Geplaatst: Za Jun 02, 2007 11:25 Onderwerp: |
|
|
Om precies te zijn: ik kan nu via mediaplayer 11 naar PS3 streamen qua HD formaat, dus zonder te transcoden:
-Mpeg2 (als het .mpg is met geluid) 100% smoothy
-Mpeg2 (als het een .ts file is zonder geluid) 100% smoothy
-H264 NIET (welk type bestand dan ook)
-VC1 NIET (welk type bestand dan ook)
Via Nero media kan ik aan HD naar mijn PS3 streamen:
-zelfde als boven + HD files in .WMV formata (van die omgezette mediafiles) maar dat loopt niet al te vlot (die wordt namelijk getranscoded) en zonder geluid (PC is een dual core E6800)
Via Nera media kan ik daarnaast DIVX (.avi) streamen (die worden ook getranscoded en dat gaat met geluid 100% smoothy, dat trekt pc dus wel).
Samenvattend:
Verschil met mijn de xbox360 is dat ik daar direct alle mpeg2 (dus .ts en .mpg) HD formaten 100% smoothy zonder transcode EN met geluid op mijn plasma toverde... en dat ik alle HD in .WMV formaten perfect kon streamen.
H264 en VC1 kon ik ook niet op 360 |
|
| Naar boven |
|
 |
RobertJ
|
Geplaatst: Ma Jun 18, 2007 13:28 Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Foto’s, video materiaal en muziek kunnen na koppeling simpelweg via het huisnetwerk van de Windows PC naar de Sony PS3 worden gestreamed, mits beide apparaten uiteraard op het thuisnetwerk is aangesloten. |
Kun je iets meer vertellen hoe de koppeling precies tot stand komt? Ik heb een wireless router van linksys, PC en PS3. In principe een thuisnetwerkje toch ?
Zou in netwerk op PC de PS3 zichtbaar moeten zijn ?
Alvast bedankt!!
gr. Robert |
|
| Naar boven |
|
 |
hans Site Admin
|
Geplaatst: Ma Jun 18, 2007 15:21 Onderwerp: |
|
|
| RobertJ schreef: | Zou in netwerk op PC de PS3 zichtbaar moeten zijn ?
|
Wanneer je de stappen volgt zoals in eerste post aangegeven moet je inderdaad de PS3 op de PC "zien". Vaak is dat wel als een "onbekend apparaat".
Wel checken of je firewall instellingen op de PC en de Linksys goed staan. |
|
| Naar boven |
|
 |
|