Cookies



Formule 1 horloge bij LG LH5000 HDTV

31 augustus 2009 16:17 door Hans Wind

Formule 1 horloge bij LG LH5000 HDTVHet gebeurt niet zo vaak dat elektronicabedrijven hun zakelijke doelstellingen duidelijk naar de buitenwereld communiceren. LG Electronics (LG) denkt daar anders over en heeft de doelstelling geformuleerd om in 2013 wereldwijd de grootste fabrikant te worden van mobiele telefoons en consumentenelektronica.

Het bedrijf, dat afgelopen kwartaal een historisch hoge winst behaalde en in de Benelux een recordgroei heeft gerealiseerd in het afgelopen halfjaar, zegt zich op te maken voor het marktleiderschap. In dat kader heeft LG een nieuwe merkstrategie geformuleerd en wil het bedrijf zijn merk verder versterken. Onderdeel van die strategie is de wereldwijde samenwerking met Formule 1. LG Electronics is een zogenaamde “Global Partner” en “Technology Partner” van Formule 1. Op de Grand Prix dit jaar, die van 28 tot en met 30 augustus 2009 in Spa Francorchamps in België werd gehouden was deze samenwerking al duidelijk zichtbaar.

LG Electronics bezet volgens het bedrijf de derde positie in de markt voor flatscreen-tv’s, koelkasten en wasmachines. Daarnaast is LG al enkele jaren de marktleider op het gebied van airconditioners en optische–storageapparatuur.

“Door hoogstaand design en de beste technologie te verwerken in producten die passen bij de lifestyle van consumenten, willen we het LG-merk op een aansprekende manier verder versterken. We willen LG nog meer als een eenduidig merk positioneren. Ons doel is dat consumenten zich beter kunnen identificeren met LG en we tegelijkertijd meer onderscheidend vermogen creëren ten opzichte van andere wereldwijde elektronicamerken als een verfrissend, modern en verfijnd merk”, aldus Patrick Bakker, Corporate Marketing Director Benelux bij LG Electronics.

Een ander voorbeeld van het partnership tussen Formule 1 en LG is het feit dat LG consumenten de mogelijkheid biedt om het officiële F1™-horloge gratis in hun bezit te krijgen. Kopers van de LG LH5000 LCD-tv met Full HD TruMotion 200Hz-technologie ontvangen bij aanschaf namelijk het unieke, door Jacques Lemans ontworpen uurwerk met een winkelwaarde van 199 Euro. Deze consumentenactie loopt van 1 september tot en met 16 oktober 2009.

Zoals bekend is de LH5000 verkrijgbaar met een diameter van 32-inch tot 47-inch vanaf een adviesprijs van 749 euro, incl. btw. Consumenten krijgen het F1™-horloge van Jacques Lemans cadeau bij de aanschaf van een LG LH5000 vanaf 42-inch. Na aankoop stuurt de klant de ingevulde voucher naar LG, waarna het horloge binnen 2 weken wordt toegestuurd.

Bron: LG


LG 42LH5000 prijs vergelijking

LG 47LH5000 prijs vergelijking