Cookies




Mediapark Jaarcongres 2010 op 9 juni

6 april 2010 18:22 door Hans Wind

Mediapark Jaarcongres 2010 op 9 juniOp 9 juni 2010 zal voor de derde keer het Mediapark Jaarcongres, het jaarlijkse moment voor de Nederlandse media industrie plaatsvinden. De veranderingen in het medialandschap zijn groot. Het MPJC concentreert zich dit jaar op innovaties rond het televisiescherm, en bespreekt die aan de hand van nieuwe plannen, nieuwe cijfers en nieuwe initiatieven.

We kijken naar nieuwe ontwikkelingen vanuit techniek en wetenschap, naar de nieuwe bedrijvigheid rond audiovisuele media en naar de veranderende TV gewoontes van het Nederlandse publiek. Van 3D TV tot nieuwe beleidsplannen en de inkomstenbronnen van omroepen, van de cross mediale WK tot de groei van sociale televisie, van Nederlandse media ondernemers met internationaal succes tot start ups in Hilversum.

Vanzelfsprekend wordt op 9 juni ook ingegaan op de politiek. Waar kiezen we eigenlijk voor als het aankomt op mediabeleid? Welke plannen hebben de politieke partijen voor het mediabeleid? Tijdens het MPJC blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en peilingen en komen de mediaplannen van verschillende partijen aan bod.

Lunchsessies en innovatieplein
Naast het plenaire congres biedt het MPJC dit jaar ook een serie lunchsessies aan op het Media Park. Diverse bedrijven op het Media Park stellen hun deuren open voor bezoekers tijdens de lunch. Aansluitend kan men een presentatie of een Meet&Greet bijwonen.

Ook dit jaar is er ruimte voor de nieuwste innovatieve producten en diensten op het innovatieplein, wat dit jaar nog groter wordt aangepakt! Op het plein zijn spectaculaire technologische demo’s te bekijken en presenteren veelbelovende start-ups zich aan het publiek. Het innovatieplein is de hele dag gratis toegankelijk.

Hoogtepunten uit het programma:

• Keynote spreker is Erik Huggers, Director BBC Future Media & Technology van de BBC. Erik Huggers presenteerde onlangs BBC Online als het hart van de hele BBC strategie, waar alle diensten en schermen omheen georganiseerd gaan worden

• Voor het eerst in Nederland wordt uitgebreid aandacht gegeven aan 3D televisie. U leert alles over de laatste ontwikkelingen, de plannen in de markt en natuurlijk kunt u ook zelf 3D televisie bekijken. Astra lanceert tijdens het MPJC zijn 3D demo kanaal en partijen als Eyeworks en Sony zullen laten zien wat zij van plan zijn.

• Media ondernemers als Ruud Hendriks (NRC/Het Gesprek), Joris van Heukelom (Sanoma), Ruud de Langen (Mindshare) en Frank Volmer (De Telegraaf) bespreken hun strategie rond het televisiescherm, het web, de mobiele telefoon en de iPad

• Het Mediapark Jaarcongres vindt plaats op de dag van de verkiezingen. Samen met Maurice de Hond kijken we naar het stemgedrag van het Mediapark en wat de mediaplannen van de diverse politieke partijen zijn.

• Het Mediapark Jaarcongres biedt tevens een overzicht van nieuwe cijfers over marktontwikkelingen in de mediasector aan de hand van de Cross Media Monitor en informatie uit onderzoek van Gfk. Deze informatie wordt gepresenteerd in de vorm korte video’s en animaties, verzorgd door de Media Academie en de HKU.

Bedrijven die geïnteresseerd zijn in een plek op het innovatieplein of het houden van een lunchsessie kunnen contact opnemen met de organisatie van het MPJC2010 (via info@mediaparkjaarcongres.nl)

Deelname aan het MPJC kost 150 euro en inschrijven kan via de website.

Bron: iMMovator