Cookies



Mediapark Jaarcongres in het teken van nieuwe media ontwikkelingen

19 juni 2013 21:58 door Hans Wind

Mediapark Jaarcongres in het teken van nieuwe media ontwikkelingenDonderdag 20 juni vindt in Studio 21 op het Media Park in Hilversum het Mediapark Jaarcongres (MPJC) plaats. Het belooft een bijzondere en informatieve dag te worden, met onder meer bijdragen van Matt Danzico (BBC), Eveline van der Steen (Armada Music) en Matthias Scholten (RTL). Staatssecretaris Sander Dekker (OC&W) zal het media congres openen en zijn plannen rondom het mediabeleid toelichten. Shula Rijxman (NPO), Jan Slagter (Max) en Madeleine de Cock Buning (Commissariaat voor de Media) zullen direct tijdens het congres reageren.

MPJC online

Het congres is morgen de hele dag ook online te volgen. Op de website van Mediapark Jaarcongres zal een livestream uitgezonden worden van het plenaire programma. (via link onderaan dit artikel). Op twitter is MPJC te volgen via #mpjc en @mpjc2013. Daarnaast zal Fast Moving Targets van 11 tot 17 uur live vanaf het Mediapark Jaarcongres uitzenden. Met in de lunchpauze, van 13.00-14.15 uur, Top Names on stage. Gasten in deze uitzending zijn o.a. Jan Jaap van der Wal, Eveline van der Steen en Erik Anderson.

Uitreiking eerste Cross Media Awards

Tijdens MPJC2013 zullen de eerste Cross Media Awards uitgereikt worden. Deze awards zijn in het leven geroepen om mensen, projecten en organisaties die (in 2012) zich duidelijk hebben onderscheiden op cross media gebied hiervoor te belonen. Er zijn verschillende genomineerden in de volgende categorieën: Cross Media M/V van het jaar, Cross Media Exploitant van het Jaar, Cross Media Adverteerder van het jaar, Cross Media Case van het jaar en Cross Media Bureau van het jaar. Tijdens een spectaculaire show aan het einde van MPJC worden de winnaars bekend gemaakt.

Speciale datavisualisaties

Tijdens Mediapark Jaarcongres worden er niet alleen presentaties getoond in studio 21, ook worden er een paar unieke datavisualisaties getoond ter introductie van een onderwerp of sprekers. In samenwerking met de Utrecht Data School (UU), Hogeschool Utrecht en GfK Intomart zijn er voor het congres datavisualisaties gemaakt rondom twitternetwerken, het tv-programma ‘De beste singer-songwriter’ en cijfers van Intomart GfK. Opvallend resultaat: de twitteraars en jury van tv-programma ‘De beste singer-songwriter’ zijn het niet eens over welke kandidaten er door mogen naar de volgende ronde, blijkt uit de data analyse.

MPJC videoquotes

Naast de datavisualisaties worden onderwerpen tijdens MPJC geïntroduceerd door videoquotes. In deze korte videoreportages geven verschillende invloedrijke media experts, waaronder Werner Vogels (Amazon), William Valkenbugr (RNW), Ruurd Bierman (NPO) en Ben van de Burg (Triple IT) hun mening over de laatste media ontwikkelingen. Welke belangrijke trends zien zij op het gebied van consumptie, productie en distributie van tv en online video?

De video’s zijn geproduceerd door Fast Moving Targets. De integrale interviews zijn al te bekijken via dit platform: www.fastmovingtargets.nl. De compilaties worden voor het eerst getoond op MPJC en daarna gepubliceerd op de website van het congres.

Meer over het programma van Mediapark Jaarcongres is na te lezen op www.mediaparkjaarcongres.nl, of volg het congres via Facebook of Twitter.

Bron: iMMovator