Cookies



Miljoenste Philips Ambilight FlatTV

4 december 2006 12:18 door Hans Wind

AMbi Light logoVorige week produceerde Philips Consumer Electronics de één miljoenste Ambilight FlatTV. Het was een 42 inch LCD HD-Ready scherm met Ambilight. Philips claimt wereldwijd marktleider te zijn van LCD HD ready schermen. Uit klanttevredenheidsonderzoeken van Philips blijkt dat 85% van de klanten Ambilight waarderen als “uitmuntend” of “zeer goed”.

“Wij zijn erg trots op deze belangrijke mijlpaal”, zegt Rudy Provoost, Chief Executive Officer Philips Consumer Electronics. “Het bewijst dat de Ambilight-technologie populair is. Ambilight vergroot niet alleen de totale kijkervaring, maar maakt televisie kijken ook een genot voor de ogen. We kijken uit naar de volgende mijlpaal, de productie van de twee miljoenste FlatTV. Daarbij blijven we trouw aan onze belofte ‘sense and simplicity’. Dit houdt in dat Philips denkt in oplossingen en producten levert die eenvoudig zijn in gebruik, geavanceerd zijn en voldoen aan de wensen van de klant”.


Over Ambilight
Ambilight draagt bij aan een speciale kijkervaring door middel van het gebruik van omgevingslicht. Dit licht verandert automatisch van kleur en intensiteit naar mate het beeld op het scherm verandert. In 2004 is Ambilight door Philips geïntroduceerd. Volgens Philips zorgt de Ambilight-technologie ook voor minder vermoeidheid en spanning van de ogen. Onderzoeken zouden aantonen dat een uitgebalanceerd achtergrondlicht bij de televisie de verschillende bewegingen van de iris vermindert. Hierdoor wordt het tv-kijken meer ontspannen en is er geen noodzaak meer voor extra verlichting bij de televisie.

Over Philips
Philips heeft zo’n 60 jaar ervaring op het gebied van televisie. In 1996 rolde de eerste Philips FlatTV van de band, een 42 inch (107cm) gas plasma FlatTV die voor het eerst getoond werd tijdens CeBIT Home. De eerste FlatTV was 10 cm dik en voorzien van een breedbeeldscherm met een kijkhoek van 160 graden. “’s Werelds eerste televisie die je aan de muur kan hangen, net als een schilderij” zorgde voor een wereldwijde mediahype. Tien jaar later produceert Philips de miljoenste FlatTV. Vandaag de dag is het grootste deel van de TV’s die Philips verkoopt voorzien van een LCD- of plasmascherm. De 2006 collectie bestaat uit meer dan 30 verschillende modellen. Consumenten kunnen kiezen uit beeldschermen van 15 inch (38cm) tot wel 63 inch (160cm). Meer dan 90% van de 2006 collectie FlatTV’s heeft de HDTV functie.