Cookies




Philips Test Zone Event in Rotterdam

18 juni 2009 09:51 door Hans Wind

Philips Test Zone Event in RotterdamConsumenten kunnen van 18 tot en met 20 Juni op het Prins Alexanderplein in Rotterdam de Test Zone van Philips bezoeken en daar verschillende producten testen ten opzichte van vergelijkbare concurrenten. Philips nam dit initiatief in deze uitdagende economische tijden om consumenten te helpen de juiste investering te maken. Onder leiding van het onafhankelijk onderszoeksinstituut TNS Sofres worden consumenten gevraagd de Philips producten te testen en te beoordelen.

Het event is een aanvulling op de consumenten campagne van Philips die de nadruk legt op de prestaties van Philips producten en daarmee laat zien dat juist deze producten waarde voor geld bieden voor de consument. Philips laat deze claims graag door de consument zelf testen, vooral in deze economisch uitdagende tijden waarin de consument extra op zoek gaat naar hoge kwaliteit en duurzaamheid.

Tijdens het Test Zone Event kunnen consumenten het aan den lijve ondervinden.
Bij de aankondiging van de campagnelancering verklaarde Joop Rijsterborgh, Algemeen Directeur Philips Consumer Lifestyle Benelux: “Consumenten willen er zeker van zijn dat ze de juiste investering maken; onze campagne speelt daar op in en bevestigd onze belofte om de beste oplossingen te bieden, met producten die beter presteren dan concurrerende producten.”

De blinde product tests in de Philips Test Zone worden uitgevoerd door het internationale onderzoeksinstituut TNS Sofres, voor objectieve en betrouwbare testresultaten. De tour startte in Zweden en eindigt symbolisch in het Philips thuis land. Consumenten worden gevraagd o.a. HDTV’s van Philips te testen ten opzichte van concurrerende merken op beeldkwaliteit en MP3 spelers op geluidskwaliteit. Daarnaast zijn verschillende andere producten in de Test Zone te vinden zoals stofzuigers, föhns, strijkijzers, scheerapparaten en keukenapparatuur. De producten worden anoniem getest in verschillende test ruimtes. TNS zorgt ervoor dat de producten in een gecontroleerde omgeving worden geïnstalleerd en dat er gelijkwaardige content wordt gespeeld op de apparatuur voor de tests. Persoonlijke data wordt confidentieel behandeld. Enkel bij interesse van de consumenten zelf zullen zij geïnformeerd worden over hun persoonlijke test resultaten en de algemene uitkomsten van de tests.

Het Test Zone Event is een belangrijk onderdeel van de wereldwijde Philips Value Campaign met consumenten testen, interactieve online activiteiten, Point-of-Sale en advertentie disciplines. De campagne is gestart in April 2009 en loopt door tot eind Juni in 22 landen. Het doel is Philips te positioneren als de aanbieder van de meest betrouwbare en duurzame oplossingen in tijden waarin de consument zeker wil zijn de beste keuze te maken voor hun investeringen.

Om de Philips Test Zone te bezoeken en zelf aan de tests deel te nemen is iedereen welkom op de volgende dagen/tijden:
18 Juni van 13.00 tot 18.00 uur
19 Juni van 9.30 tot 21.00 uur
20 Juni van 9.30 tot 17.00 uur

Meer informatie is te vinden op www.philips.nl/natuurlijk

Bron: Philips