Cookies



Samsung met OLED TV op CES

7 januari 2008 14:14 door Hans Wind

Samsung met OLED TV op CESSamsung Electronics onthult op de Consumer Electronics Show (CES) 2008 in Las Vegas haar visie op een wereld waarin alles en iedereen met elkaar in verbinding staat. Een wereld waarin rijke content en aantrekkelijk design geen grenzen meer kent. Een wereld die het leven gemakkelijk maakt.

Samsung heeft met de productaankondigingen 33 CES Innovation Awards gewonnen. Deze bekroningen onderstrepen de kracht van Samsung om in connectiviteit, content en creativiteit het hoogste niveau te bereiken. Of het nu om televisies, mediacenters of home theater systems gaat.

Met de introductie van de ultradunne 7-serie LCD TV realiseert Samsung een doorbraak in het design van televisies. Het laat zien dat de modesector, de kunstwereld en de voorkeur van vrouwen het design van televisies steeds meer inspireren.

Samsung heeft als eerste een productietechniek voor kleinere AV-apparatuur en luxe auto-interieurs toegepast om een TV te ontwikkelen die het traditionele zwarte televisiedesign achter zich laat. Voor de nieuwe uitstraling is een vleugje amber toegevoegd aan de doorzichtige TV-omlijsting. Via dit Touch of Colour-productieproces ontstaat een glasachtige finish.

Vanuit innovatieoogpunt introduceert Samsung op CES een 14,1 inch en 31 inch OLED TV en een ultradunne 52 inch LCD HD TV. Ook presenteert Samsung ’s werelds grootste ‘quadruple full high definition’ (QFHD) televisie van 82 inch. QFHD verwijst naar een resolutie van 3.840 x 2.160 pixels. Deze resolutie is vier keer hoger dan bij een HDTV en vormt daarmee de volgende stap in beeldresolutie.

Verbinden van gebruikerservaringen
Meer dan ooit krijgen Samsung HDTV’s door de integratie van geavanceerde netwerk- en IPTV-features, een nieuwe rol van betekenis in huis. In 2008 hebben veel van de instapmodellen en premium televisies HDMI-aansluitingen en USB 2.0-poorten aan de zijkant van het toestel. Hierdoor kunnen consumenten digitale randapparatuur gemakkelijk aansluiten. De meer geavanceerde modellen kunnen onder andere RSS-feeds, streamed webcontent en computerbestanden direct ontvangen. Zo verandert de TV in een interactieve ‘media hub’ die consumenten met de wereld verbindt.
Verder bouwt Samsung voort op haar succesvolle debuut van vorig jaar met ’s werelds eerste 3D-enabled DLP. Samsung heeft opnieuw een wereldprimeur met haar Plasma-HDTV’s die 3D-beelden bieden.

De beste content ”“ van creatie naar gebruik
Nu consumenten het digitale leven hebben omarmd, wil Samsung dit leven vooral gemakkelijk maken. Daarom brengt Samsung in de toekomst de beste full HD-content naadloos van de apparatuur de huiskamer in.

Met de introductie van de Duo HD-speler bevestigt Samsung haar marktleiderschap in HD-spelers. De Samsung Duo HD-speler speelt 1080p-content af in zowel Blu-ray Disc- als HD-DVD-formaat. De BD-UP5500 ondersteunt de interactieve BD-Java- en HDi-technologieén. Zo krijgt de kijker toegang tot bonusmateriaal zoals verbeterde menu’s, games en ‘picture-in-picture’-commentaar.

Voor een volledige high definition-ervaring in huis presenteert Samsung het HT-X710 home theater system met 2.1-kanaals stereogeluid. Via Bluetooth kunnen gebruikers ook hun favoriete tracks van een MP3-speler in huis laten schallen. Met Anynet+ (HDMI-CEC) van Samsung is dit allemaal met één afstandsbediening aan te sturen. Daarnaast zal ook de HT-X715 geïntroduceerd worden met 5.1-kanaals stereogeluid.

“De leiders van de volgende generatie consumentenelektronica worden niet alleen bepaald door de grootste beeldschermen, het helderste geluid of de scherpste resoluties,” aldus Dr. Jongwoo Park, President of Digital Media Business, Samsung Electronics. “Zij bieden de meest volledige en ‘connected’ gebruikerservaring. Zij leveren de beste content van overal ter wereld via mooi vormgegeven producten die emotionele gevoelens oproepen.”