Cookies



Sony Europa start HD experiment marketing campagne

10 juli 2007 07:00 door Hans Wind

Sony Europa start HD experiment marketing campagneSony heeft zo langzamerhand wel een naam opgebouwd als het gaat om spectaculaire reclame campagnes. Daarbij kunnen we bijvoorbeeld terug denken aan de huppelende gekleurde balletjes en spectaculaire Sony Bravia verf explosies spotjes.

Nu komt het bedrijf met een speciale campagne om nog eens de breedte en diepte van haar HDTV producten assortiment te onderstrepen en consumenten wat meer kennis te verstrekken over High Definition of kortweg HD.

De zogenaamde “Experiment” campagne, die gemaakt is door Fallon London, bestaat uit een zestig en dertig seconden durende film spot, drie advertenties in de bladen en winkel reclame materiaal.

In de campagne zien we Sony haar HD producten testen in een aantal ongebruikelijke en creatieve experimenten en bijzondere omstandigheden. Zo volgen we een poedel in een Ford Mustang die een aantal experimenten ondergaat. Sony Handycam camcorders en Cyber-Shot camera’s leggen het hele proces vast terwijl de resultaten op Bravia TV en VAIO notebooks wordt geanalyseerd.

Net als bij de verf explosie commercial zal er ook materiaal van acher de schermen worden uitgebracht om de discussie over HD te voeden via websites en forums.

Volgens Sony heeft HD op zich al wel een hoge bekendheid ( 92 % van de Europese consumenten volgens IPSOS onderzoek ) maar zijn de onderliggende begrippen nog steeds slecht bekend. Zo heeft volgens hetzelfde onderzoek maar 59% ooit gehoord van de term HD-Ready en kent maar 13% de aanduiding Full HD 1080.