Cookies



Tele2 Vision offensief tegen kabelaars

16 januari 2007 12:45 door Hans Wind

Tele2 Visionhet Zweedse telecombedrijf Tele2 dat eerder al Versatel overnam, zal het komende jaar circa 5 miljoen Euro investeren in een mediaoffensief om haar nieuwe TV-product met de naam Tele2 Vision aan de man te brengen. Dat heeft Gunther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt dinsdag gezegd in een telefonisch interview met Betten.

Het felle rood waarmee Tele2 bekendheid verwierf, verdwijnt en is vervangen door zacht geel. Ook het mannetje ‘Small Bill’ dat door de brievenbus paste, zal niet meer te zien zijn. In plaats daarvan start Tele2 een nieuwe reclamecampagne op televisie en radio en in 7.000 abri’s.

Tele2 Vision is een interactief en digitaal product. Tele2 Vision biedt meer dan 70 TV- en radiozenders (inclusief regionale zenders), Video on Demand, Live Eredivisie en Programma Gemist, waarmee al uitgezonden programma’s weer kunnen worden opgevraagd.


Vogelpoel stelt desgevraagd dat Tele2 met haar nieuwe product niet zozeer de concurrentie wil aangaan met een telecombedrijf als KPN, maar eerder met de kabelaars als UPC en Casema. ‘We willen laten zien dat er een volwaardig alternatief voor de kabel bestaat’, aldus de directeur.

Op dit moment wil Vogelpoel niets zeggen over het meest recente marktaandeel van Versatel, vanwege de beursnotering van Versatel en Tele2 in Amsterdam en Stockholm. ‘Ik geef dan meestal aan dat een op de vier huishoudens dagelijks een van onze producten gebruikt. Dat vertelt veel.’

Overigens ziet Vogelpoel de nieuwe campagne niet als een radicale verandering van het beleid voor Tele2. ‘Het geeft vooral aan dat Tele2 nu volwassen is geworden. De nieuwe huisstijl benadrukt de kwaliteit van onze producten, onze ambities en de nieuwe koers op de Nederlandse markt.’

Tele2 is als grootaandeelhouder van Versatel bezig met het samensmelten van de Nederlandse en Belgische activiteiten. De combinatie moet ontstaan doordat Versatel de Tele2-divisies koopt. De prijs moet echter nog worden vastgesteld en dat zal in het eerste kwartaal gebeuren.

Bron: Betten Beursmedia News