Cookies




UPC Horizon box problemen krijgen aandacht bij Tros Radar

15 oktober 2013 08:46 door Hans Wind

UPC Horizon box problemen krijgen aandacht bij Tros RadarDe problemen met de UPC Horizon box blijken volgens de consumentenbond en Tros Radar nog lang niet opgelost. De Horizon box die aanvankelijk veel later dan gepland werd gelanceerd en onlangs een grote software update kreeg, blijkt nog steeds niet stabiel te werken bij een groot aantal gebruikers.

De belangrijkste Horizon box problemen die consumenten melden zijn het vastlopen van de box, een stilstaand beeld en een langzaam werkend menu. Ook zijn problemen met wegvallend beeld en geluid een grote ergernis.

Ook na meerdere updates vanuit UPC, in een poging het product te verbeteren, is nog steeds een derde van de ondervraagde consumenten ontevreden over de stabiliteit van de Horizon box.

In de TV uitzending van Tros Radar van gisteravond was een Horzon klant aanwezig die inmiddels 33 monteurs op bezoek had gehad, 9 verschillende Horizon boxen had geprobeerd en 800 telefoontjes met UPC had gevoerd, alles zonder resultaat. In de uitzending stelde Yvonne Schers, UPC Vice President Public Affairs & General Counsel, dat UPC de problemen herkende en dat de belangrijkste problemen lagen in de sfeer van software, klantenservice en bekabeling bij de klant in huis. Volgens Schers traden de problemen alleen op bij een bepaalde groep klanten waarvoor UPC met maatwerk een oplossing wil gaan zoeken.

De Consumentenbond gaf tijdens de uitzending aan dat zij consumenten hulp wil bieden voor het vragen van compensatie, het overstappen naar een andere aanbieder of naar een ander product. De Consumentenbond heeft sinds de introductie van de Horizon box honderden klachten ontvangen van mensen over de problemen met de mediabox. Deze mensen hebben het afgelopen jaar een aantal keer een vragenlijst beantwoord over de problemen met de Horizon box, om de problematiek in kaart te kunnen brengen.

De Consumentenbond adviseert consumenten met een niet goed werkende Horizon box eerst om contact op te nemen met UPC en hen de mogelijkheid te bieden dit probleem op te lossen. Verder kunnen consumenten compensatie aanvragen bij UPC of overstappen naar een ander product of een andere provider.

Hulppakket van de Consumentenbond

De Consumentenbond heeft vanaf vandaag op zijn website een Horizon Hulppakket met drie praktische tools:

– een voorbeeldbrief voor het aanvragen van compensatie.

– een overzicht van alternatieven voor de Horizon box bij UPC.

– een overzicht van de alternatieven voor de Horizon box bij andere providers, inclusief een voorbeeldbrief om op te zeggen.

U kunt de uitzending van Tros Radar bekijken op de website van dit programma.

Bron: Tros Radar